Besök på Örebro universitet!

Idag har jag vart på Örebro Universitet på universitetsdag och varit på föreläsningar om olika program. Jag och Sandra hängde ihop hela dagen eftersom vi ändå skulle gå och lyssna på samma programm. Och vi var och lysnade på Lärarprogrammet, sjuksköterskeprogrammet, röntgensjuksköterskeprogrammet och ambulanssjukvårdarprogrammet. Så det märks i alla fall att det är nått inom vården som jag är mest intreserad av.

Lärarprogrammet var jag inne på ett tag när jag började på gymnasiet, men de ska jag nog inte söka till.

Ambulanssjukvrdsprogrammet lät roligt, men eftersom man kan läsa vidare till det om man läser sjuksköterskeprogrammet sen så är det ju bättre att läsa till sjuksköterska först.

röngensjuksköterskeprogrammet lät roligt, funderar på att söka det också. Sen så kan man läsa till några kurser bara om man skulle vilja bli sjuksköterska sen i alla fall.

Och sjuksköterskeprogrammet har jag bestmmt mej för att jag ska söka och att det är det jag vill komma in på helst! Jag tycker att de verkar så roligt att jobbamed mycket människor. Och sen så finns det ju hur mycket som helst som man kan läsa vidare till bl.a. Ambulanssjukvårdare, barnmorksa, röngensjuksköterska, akut sjuksköterksa o.s.v.

Så dagen har varit mycket lärorik!


Kommentarer
Postat av: hanna

okej :D

2009-03-04 @ 18:52:01
URL: http://tjenis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0