Plugg Plugg Plugg :/

Sitter här och pluggar lite. Har prov i morgon i Gehörs- och Musiklära. Så jag försöker lära mej höra skillnad på Dur, Moll, 7or och Maj ackord. Väldigt svårt! :S Det kommer nog inte gå så där jätte bra i morgon men de får man väll ta. Kursen tar i alla fall lsut i veckan och jag hoppas inte just den gehörs grejen överväger betyget så mycket. Men de får vi väll se.

För att öva på detta så finns det en jätte bra sida som heter Musictheory.net. Där kan man kan lära sig läsa noter, träna intervall och höra skillnad på ackord som jag håller på med. Sen så kan man öva en massa fler saker. Men de negatoiva är väll att den är på engelska så det är inte så enkelt om man inte kan engelska och engelska musik ord.

Men nu ska jag fortsätta plugga på det så jag kan lite i morgon i alla fall. Ha det så bra!

Puss och Kram!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0